LOGIC

ENGLISH
- SLOVAK


Popis

LOGIC je logická hra, v ktorej sa hráč snaží uhádnuť farbu a umiestnenie piatich hracích symbolov,  ktoré program náhodne vybral z ôsmych farieb (biela, sivá, oranžová, červená, zelená, modrá, žltá, čierna) pričom ani jedna farba sa neopakuje.

Program ohodnotí každý hráčov odhad:
  1. bielym bodom: ak správne určí farbu symbolu,
  2. čiernym bodom: ak správne určí farbu aj umiestnenie symbolu
Polohy bielych a čiernych bodov pritom nezodpovedajú polohe hráčových symbolov (napríklad ak hodnotenie programu začína čiernym bodom neznamená to, že prvý symbol má správnu polohu a aj farbu).
Hra sa končí vtedy, keď hráč uhádne polohu a farbu všetkých 5 hracích symbolov, alebo ak neuhádne správne riešenie ani na jedenásty pokus .



Prehľad
Obr. 1. - LOGIC
LOGIC - screenshot

1) - voľba farby symbolu
2) - potvrdenie odhadu
3) - odhad
4) - ohodnotenie odhadu
5) - zobrazenie riešenia po skončení hry
6) - nová hra
7) - pomoc
9) - zobrazí sa okno s údajmi o programe


Poznámka:

Ak si neviete dať rady s odhadom, program vám môže jeden krát za hru poradiť. Kliknite pravým tlačítkom myši na plochu programu a v zobrazenej ponuke zvoľte  "Help me with the guess".



Príklad

1. Stlačili sme gombík NEW GAME,  čím sa začala nová hra.

2. Na začiatku nevieme akú farebnú kombináciu program vytvoril, takže sme len náhodne vybrali 5 farieb, viď 1A.
Po stlačení  tlačítka ENTER GUESS program ohodnotil náš odhad (1B).
Vidíme, že sme uhádli polohu a farbu u jedného hracieho symbolu, a u ďaľších dvoch symbolov sme uhádli správne len farbu.

Obr. 2. - Ukážka hry
LOGIC - príklad
3. Vybrali sme ten symbol, u ktorého sme predpokladali, že sme uhádli jeho farbu aj polohu (biely) a zopakovali sme ho aj v druhom pokuse.
Vybrali sme ďaľšie dva symboly (oranžový a červený), u ktorých sme predpokladali že sme uhádli len farbu. Nie sú na rovnakej pozícii ako v prvom odhade (1A). Odhad sme doplnili dvomi farbami, ktoré sa v prvom pokuse nenachádzali a to sivou a modrou (2A).
Podľa ohodnotenia (2B) vidíme, že sme uhádli polohu a farbu jedného hracieho symbolu, a u ďaľších dvoch sme uhádli správne len farbu.

4. Na základe dvoch predchádzajúcich odhadov (1A a 2A) vidíme, že z prvého odhadu môžeme použiť tri symboly a z druhého tiež tri symboly.
Zopakovali sme biely symbol na rovnakej pozícii, ako v prvom a druhom pokuse.
Z prvého odhadu sme ešte použili oranžový a zelený symbol, nie však na mieste na ktorom boli v prvom a druhom pokuse.
Z druhého odhadu sme sme mohli použiť jednu z troch farieb sivú, červenú, alebo modrú - zvolili sme sivú.
Na voľné miesto sme vložili žltý symbol  čím bol odhad kompletný (3A).
Stlačili sme tlačítko ENTER GUESS.
Uhádli sme polohu aj farbu troch symbolov a u ostatných dvoch sme uhádli farbu (3B).

5. Na základe tychto troch odhadov sme mohli podobnou úvahou ako v bode 4. vytvoriť posledný odhad (4A).
Po stlačení ENTER GUESS  nás program ohodnotil piatimi čiernymi bodmi (4B) čiže  náš posledný odhad bol správny. Následne LOGIK zobrazil dovtedy skrytú kombináciu (5).


2003 Peter Sedo
- LOGIC -
Build in May 2003